Lars Winnerbäck 080808

Det datumet kommer jag nog aldrig glömma!
Lars fick igång örebro publiken och han var rörd och vi var på topp och det finns inga ord för hur underbart det är när han kollar på en med sina nallebjörns ögon rakt in i sina egna glittrande ögon med det störta smilet man kan bara får när man är längst fram på Lars. ett tag trodde man att bena skulle ge vika :p att sitta i regnet i två timmar och sen stå två timmar det var VÄRT VARENDA MINUT !!! jag skulle inte tveka om att göra om det. sen när jag står där mobilen i handen och han ställer sig framför mig och böjer sig fram och bara ler mot mobilen, då vill man bara svimma ! ÄLSKA LARS ! <3<3
han söng till och med en extra extra låt för oss, hjärter dams sista sång ! då var man i extas och ville inte gå hem och det verkar som att Lasse älskar att spela för oss örebroare och vi tar så gärna imot dig med öppna armar :)
han fick till och med 4 av 5 stjärnor i NA och det stod Hög Klass, det är nog första gången ever :p
 PUSS PÅ LARS VILL JA SÄGA IGEN :)

LARS MIN GUUUD !! <3

Gotland

ja, jag vet att det nu gått en vecka sen ja och fia intog gotland, men bättre sent en aldrig ;)

Måndag kl.04.30 alarmet på mobilen går igång, vi går genast upp för att vi inte ska somna om. vi tar på oss kläder och äter frulle och taxin kommer och hämtar oss kl.05.20 och tar mig, fia, tomas och kajsa till örebro resecentrum för att ta tåget vidare till sthlm c kl.05.55.
kl.08.00 intar vi fyra sthlm c för att sitta och vänta på bussen till nynäshamn kl.09.00. bussresan gick bra, vi som hela resan :)
vi intar väntrummet till färjan som går kl.10.45.
väll på båten tänkte vi, "fan va skönt och sova i tre timmar". men den drömmen tog slut jävligt fort för mig. för framför mig och fia sitter det en famlij med en mamma, en pappa och två barn. det var det mesigaste föräldrarna jag varit med om och de värsta barnen jag varit med om. det skrek och for runt som jag vet inte vad, så efter en båt tur på tre timmar utan sömn kom i land i visby :) vi tog taxi till tomas lägenhet och la av oss väskorna och gick till coop och handlade mat för veckan :)
på kvällen så gick vi ut och åt på en kina resturang med christan, leif, carina och lasse. den är en kväll ja sent kommer att glömma  :)

Tisdag. vi vaknar ganska tidigt med att ligga på golvet för bådas maddraser hade pyst lite under natten.Vädret är vackert men vi bestämmer oss för att vi ska göra Visby. Vi går halva dagen i massa gränder och har det mysigt och tro det eller ej så köpte jag ingenting, eller jo ett par jätte rosa foppa-tofflor. sen kom vi hem vid halv fem och vi tog det lite chill och hade det lite mysigt på altan. sen hade vi en ännu mysigare kväll :) vi tog oss en lång promenad längs havet och funderade på hur vi skulle göra med brat stranden. sen när vi går där hör man, ursäkta men skulle ni kunna vara smak råd åt min kompis här. vi ba visst, vi hjälpe till med att välja kläder och vart bjudna på shot men vi tacka nej. sen ville de att vi skulle hänka in på krogen men då begav vi oss ifrån dom. (dom bodde lixom i en skåpbil) sen på kvällen satt vi ute och åt god mat och tog varandan vin varanan cider ;)

Ondag. Dagen med stor D var inne, ikväll var det Winnerbäck!!! vi börja dagen med att sola lite på altan, sen var det bara att börja göra sig i ordning ;)
vi tre begav vi oss för att börja köa. vi träffa tre sköna killar för Uddevalla i kön som senare vissa sig skulle bli våra homiesar :)
deras namn var, Viktor, Robert och Peter (även kallad Tobbe Trollkarl) dessa sköna tuper höll våra platser så vi kunda gå och kissa när det var 30 min kvar innan Lasse gick på scen ;o en rolig detalj jag vill på peka var att det var till och med kö in till buskarna. fatta då hur äckliga bajamajorna var!! men efter de sköna förbanden var det äntligen dags för Lars att in ta scen. han kom in och fick folkets jubel. det var underbart att se han igen det var ett tag sen man såg han utomhus. efter en väl genomförs konsert begav vi oss hem i extas och åt upp spagettin som sofia hade lagat några timmar tidagare och fått skäll ut av tomans för att hon hällde i HELA pasta pakatet (y) efter det så var det sängen som gällde för våranan del och vi bestämde att om det var fint väder skulle vi ta och sola och bada på brat stranden.

Torsdag. Jag vaknar och försäker få upp sofia så fort som möljligt så att vi kan ta oss till beachen! vi kommer iväg och vi stekte vi stekte, sen vill jag bara säga att det var knök fullt på den lilla stranden som var 10meter lång och 4meter bred. och att jag och fia var de yngsta som låg där :p men som min pappa sa, vi passa in ganska bra där på bratstranden iafl ;) sen när jag tittar upp så ser jag lill hitler (min fystränare) hur stor är den chansen? ja åker lixom till Gotland för att slippa allt med träning och folk där hemma, så ser man han då ville ja bara dö.
efter att ha stekt i massa timmar och bara druckit en flaska vatten gick vi till glassbaren med tomas och kajsa och åt en massa god glass, jag tror inte jag har sett så mkt glass på ett och samma ställe samtidigt, sjukt mkt glass i alla dess smaker.
Sen eftersom dt var min och fias sista kväll så gick vi ut och åt på en italiensk pizza resurang. det var så jävla gott! vi äter upp och ser på en vackar solnedgången och tar lite turist kort och kom in till torget igen, där var cubus förfarande öppet ( kl nio på kvällen) och så hitta ja ett par badshorts åt Daniel :) sen går vi hem och tar ett glas vin och bara chillar, då får ja ett sms från robert som undrar om vi ska med ut med dom. vi diskuterar lite och sena bestämmer vi att vi hänger med. vi satt vi havet och kolla på solnedgången i tre timmar och bara prata, sen så vill viktor in på krogen och vi ba, aja, man kan ju alltid försöka att komma in. så vi beger oss in mot nattlivet i Visby, och kommer in på trädgården, och där inne var det 20+ ! där inne så bjöd viktor och peter mig och fia på drinkar och shots. sen var det stägnings dags och vi begav oss hem. och gentlemen som de är så följde de oss hem. men fia var så jävla full att vi inte kunde gå hem på en timme till för hon ville inte gå hem full till sin bror ;) så träffa vi micke från umeå igen och vi fick skjus av in till stan några timmar tidigare. vi satt på någons grusgång och fia mådde inte så bra kan man säga. micke tog hand om fia för han trodde att han hade halva inne på henne så jag satt bara och skratta åt det hela. vid tre kunde vi bege oss hemåt och vi fick hjälp av christoffer från götebrog att bogsera hem en spyande sofia. thank you. väll hemma så satt vi på toa ett bra tag och gick och la oss halv 4.

Fredag kl 06.30 ringer väckar klockan och det är dags för oss att lämna Gotland för danne gång. fia var forfarande full när hon vakna och skämdes lite. vi hade först bestämt att vi skulle gå till båten men insåg att det inte skulle gå så jag ringde efter taxi. kvart i åette kom den och hämta oss och vi mådde väl sådär bra kan man säga. sen checka vi in på båten och satt och bara stirra rätt ut och prata om gårdanen. väl på båten var den barn fri som tur var. men vi fick dock åka baklänges i tre timmar och det var väldigt vågit ute kan man säga. fyfan vad illa jag mådde och flera gånger trodde ja att ja skulle spy. väl i hamnen i Nynäshamn var det att ta bussen in till sthlm central, det kan nog vara den värsta bussresan ja gjort. fia och ja satt och bara sitta rätt ut och vägen gick som en bergochdahlbanan och vi trodde att slutet var nära. väll inne på terminalen var det toan som gällde och jag låg på väskorna och hulka mig och folk trodde ja var allmänt dum i huvet. vi satt och vänta på tåget i två timmar och inte så mkt prat vart det under resan. på tåget var det knök fullt och bajs varmt, det fanns ingen ac kan man säga, så då öppa folk fönstrerna så att man vart halvt döv ist. hemma i örebro vart vi hämtade av christina :)

Borta bra men hemma bäst , men jag säger bara, Skål för den väl genomförda resan!
Visby -08 är en klass för sig.

Visby  Taggade tjejer inför Winnerbäck!  Lasse <33  Fia på bratstranden.  inne på krogen gott folk.  sofia och ume micke  Botten upp  Rock and roll baby !